det brister

Hej och välkomna till Sveriges rättssystem år 2014, där det precis har blivit olagligt att ha sex med djur och det är helt okej att, som man, komma undan med en våldtäkt, Men! Må fan ta dig om du nästan mister livet i en olycka, då riskerar du minsann att förlora allt.
 
Jag har aldrig varit speciellt rebellisk av mig, aldrig sprungit runt på gatan som andra tonåringar och gapat "hata polisen" utan några grunder till min ilska och framför allt, aldrig varit vårdslös i trafiken. Nu har dock även jag fått nog, när rättsystemet brister till den grad att en utsatt människa känner sig kränkt och förbisedd, när dom utnyttjar sin position till att dra egna slutsatser uifrån sina egna påhittade teorier utan att ta reda på fakta och när konsekvenserna av detta blir att man vänder upp och ner på en oskyldig människas hela liv.
Min psykiska hälsa säger stopp nu och det känns som att jag står och väger på bristningsgränsen. Jag är en käftsmäll från att gå in i väggen.
Jag tar återigen en paus, hoppas ni har överseende med detta.
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Men nu får det väl vara nog? Stackare! :(

2014-02-24 @ 06:40:21
URL: http://jagkaninterida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0