3 mil, 2 kontinenter

Min karma måste vara top notch!
Det baserar jag på det faktum att jag faktiskt lyckades hålla mig kvar på vägen när bilen rullade (kan även ha glidit lite) till jobbet, till skillnad från ett par andra stackare som dessvärre landade vid sidan av vägen. Något självförvållat kan jag tycka om man kör en golf på Svenskt vinterunderlag.

Men, alla dessa dikesentusiaster är inget annat än ett gäng extremt optimistiska idioter. Seriöst, förra året fick vi snö i Oktober, ändå spelar folk dumma och hamnar i något slags chocktillstånd när det kommer en näve snö i December. Sorgligt var ordet.

Fast ärlig som jag är så kan jag erkänna att det faktiskt inte var halkbana all the way. I Varberg har vi fortfarande höst! En blåsig och jävlig sådan, but still, höst. Tacka vetja växthuseffekten, havet eller vad det nu är som håller dom vita helvetesflingorna borta från mitt husområde. Vinter i all ära men snön suger.
Och till dom som inte har förstått det än, skaffa hjälp.

Därför tillägnar jag detta välformulerade inlägg till ingen mindre än min überfantastiska gula plåtlåda som i snart 2 års tid har fraktat min otympligt
köttiga kropp i allt väder och väglag som detta skitland kan tänka sig skapa <3




Kommentarer
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Åh fy. Hoppas att det löser sig!

2011-12-06 @ 20:51:00
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0