Det finns visst en första gång för allt

Ja mina damer och herrar och kalladetvaduvill, min sjukt fula blogg har härmed fått sin första spamkommentar i form av "Hej! Snygg Blogg! :D Följa varann på bloglovin? :D".
Ja det var en "jag har inte ens hunnit bli byxmyndig" med en ful liten ponny. Tös, såklart.

Ärligt talat. Varför skulle jag intressera mig för en helt och hållet främmande människas liv? Och varför skulle denna helt främmande människa intressera sig för min designlösa, pisstråkiga blogg, fylld med 97% bittra inlägg om hur mycket jag hatar allt som denna planet kan erbjuda?
Så nej, kör upp dina spamkommentarer där solen inte skiner och lägg hellre din tid på att plugga lite grammatik, för efter en snabbtitt i bloggen ser jag att du lär behöva det. Stay in school osv.

Tillbaka till moi!
Min motivation har hittat hem! Något skamsen över att ha lämnat mig så plötsligt men vi kör på en forgive & forget denna gången. Jag är inte särskilt svårflörtad så en trerätters middag och lite bio lär lappa ihop vårt förhållande igen.

Hur som helst så tänkte jag nu dela med mig av en helt überfantastisk nyhet!
Detta är något som jag själv fick reda på för cirkus 2 veckor sen men har fått knipa käft av diverse anledningar, fram tills nu.
Det är nämligen så att min halvsugiga timanställning på NetonNet har gjort en uppgradering de luxe till en finfin vikariatanställning på 80 lika finfina procent!
Det må vara en piss i mississippi för de flesta men för mig som har panik över allt som har med vuxenliv och ekonomi att göra, så är detta en enorm lättnad.
Det är så fruktansvärt skönt med fast schema och självklart en stabilare inkomst vilken innebär att jag äntligen kommer få in lite rutin i livet.

Även på hästfronten har det lättat!
Idag är nämligen dagen som Piraat ska få slippa sin silverklumpfot. Dvs ett omslag gjort av bandage och silvertejp som veterinären glatt tog sig friheten att lämna en faktura på 1200kr för. Det tackar vi för!
MonAmie å andra sidan, hon ska ingenstans! Efter många om och men kom jag nämligen fram till att jag kan ha två hästar och jag ska ha två hästar.
Jag har ju trots allt börjat med regelbundna besök hos sjukgymnasten, har morfintabletter i nödfall och vem vet, nu när inkomsten ökar så kanske jag till och med kan unna mig ett pissdyrt besök hos naprapaten då och då.

Nu vill jag bara ha vår, sen kan jag känna mig nöjd :)

Kommentarer
Postat av: Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Hej! Söt blogg!

Följa varan via bloglovin?



Haha :p

2012-02-18 @ 12:38:57
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Andreas T

Fint inlägg! Trist det där med motiveringen men det vägs väl upp av att du fick (en något) bättre anställning! Lycka till i framtiden.

2012-02-20 @ 00:59:20
URL: http://icasupermarket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0