Vuxenlivet
Jag tjatar jämt om hur mycket jag avskyr hela "Jag har flyttat hemifrån, tjänar egna pengar och måste därmed sköta mitt liv på egen hand"grejen. Och jag lär inte ändra åsikt inom den närmaste framtiden.

Gbg Horse Show drar igång imorgon och det finns nog inte en enda hästnörd i hela Sverige som inte pissar ner sig av glädje just nu. Ja, om man bortser från den dystra skaran som dessvärre missar hela spektaklet av diverse anledningar.
Själv tycker jag att showerna är överskattade och nöjer mig glatt med att trängas bland svettiga hästmänniskor i hopp om att hitta superfynd på den helt fantastiska mässan.
Jag missade mässan förra året, minns inte anledningen så jag har nog mest troligt förträngt den.
Det i sin tur innebär att jag har störtlängtat till årets svettiga trängseltillfälle!
Tyvärr verkar det som att jag kommer få beundra det på avstånd, dvs drunkna i forum och blogginlägg där alla frenetiskt delar med sig av bilder på sina fynd.

Detta beror såklart på alla "sjukt djur, sjuk bil, pissdyr stallhyra"utgifter som krockar och jag hade gärna önskat en nolla extra på min lönespecifikation.
Visst kan jag åka och skåda alla fynd, andas in svettatmosfären och armbåga mig fram ändå, men att åka till Eurohorse med endast en dammråtta i fickan är som att åka till ett horhus med spänd åderpåle utan några som helst pengar. Makes no sense med andra ord.

För att bevisa hur taggad jag var fram tills idag tänker jag nu dela med mig av min ihopknåpade shoppinglista som jag så glatt la ner en massa dötid på.



För att vara lite mer exakt (för de trögtänkta) så innehåller listan detta:
- Akton gelpadd (allt för att veterinären ska fortsätta överösa mig med beröm för hur fina ryggar mina hästar har)
- Amigo Hero regntäcken (till båda hästarna)
- Popocini bett (MonAmie)
- Brun dressyrnosgrimma (MonAmie)
- Bruna senskydd (MonAmie
- Tjockt fleecetäcke (MonAmie)
- Superflashigt halsband (dags för Bullen att bli lite bortskämd)
- Sprenger Dynamic RS ( har redan ett sånt men behöver en storlek mindre)
- Brun, lång sadelgjord (visste att jag hade glömt något...)

För att avrunda detta inlägg tänker jag nu visa er den största anledningen till att jag sorgligt nog missar mässan för andra året i rad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0