bubbelbyxor och kusens crib

Kuseflytten är nu officiellt avklarad och jag känner en sån groteskt stor lättnad. Ungefär som när man har hållt inne en big ass skit och äntligen får släppa den fri efter att ha hållt sig så länge att tarmfloran är helt förstörd. Typ.
Jag ska aldrig mer klaga på att jag har alldeles för lite hästprylar. Nej, inte efter att ha släpat 150kg häst/ryttargarderob mellan två stall, tvingats använda våld för att ens få in allt i bilen och dessutom insett att jag har tillräckligt med schabrak för att försörja en hel ridskola. Ändå har jag fortfarande lite grejer kvar i det gamla stallet som ska hämtas...
Vid det här laget har vi dock hunnit installera oss rätt bra och till min stora lycka så fick vi även ett alldeles eget enormt skåp att stoppa alla prylar i. Något som jag inte hade en minsta tanke på att fråga när jag var och kikade på stallplatsen. Mon Amie är lika nöjd hon med!
- Hon har fått en supergullig hagsambo i ponnyformat. Dessutom anländer hennes andra hagsambo i eftermiddag.
- Hagen består av ca 10% lera precis vid ingången, dom resterande 90% är gräs(!). Visst, inga frodiga betesmarker but still, torr jävla mark!
Boxen är stor, mysig och där finns även två enorma fönster på mänsklig höjd så fröken M kan ha stenkoll på precis allt som händer utanför.
- Servicen är superb. In/utsläpp, fodringar, täckesbyten ingår och när jag frågade hur många höpåsar jag ska packa fick jag till svar att "Sånt fixar vi, det ska ju va roligt att ha häst!" Åh dessa härliga människor...
- Mockningen (sjukt intressant avföringsinfo) tar helt plötsligt 10-15 min till skillnad från tidigare 45 min tack vare den långa utevistelsen och det faktum att Mon Amie slipper alla 35 understimulerade, stressade boxgrannar som sysselsätter sig genom att hugga i galler och sparka i boxväggarna.
- Två ynka kilometer till stranden. Enough said.
- Privat ridhus 20x40m med fint underlag och dessutom musikmöjligheter. Fyjävlar vad jag har saknat att skritta fram till Dannys målbrottsstämma, seriöst.
 
Innan avfärd :)
 
Glädjeexplosion
 
 
På bilden syns ridhuset till vänster, en liten bit av hagarna, sonens speedwaybana/framtida ridbana och såklart havet längst bort :)
 
Mon Amie i nya stallet :)
Självklart tvingas jag spendera alla ljusa timmar på jobbet så vi har inte lyckats komma iväg på någon ordentlig upptäcktsfärd men igår krängde vi på oss en reflexoutfit de luxe och gav oss ut på en mörkerrunda till fots.
Kan tilläggas att jag har världens coolaste 4-åring och jag var den som hoppade till av rädsla ett tiotal gånger. Gräs, ankor och vatten är läskigt, så det så.
 
Den suddigaste promenadbilden i bloggens historia
 
 
 
För övrigt så har mina finaste Pikeurbrallor bestämt sig för att begå självmord efter knappt 2 års användning. Efter senaste tvätten har tyget gett upp livet och dom är alldeles bubbliga! Så gick det med dom välinvesterade 2000 riksdalerna...
Självklart har Varbergs ridsport (där dom är inhandlade) gått i konkurs och jag har köpförbud till typ mitten på nästa år. Just my luck!
Men, jag mejlade Hansbo (som är den svenska agenturen för Pikeur) igår och redan imorse hade jag fått svar om att jag kommer få ett par nya byxor! Jag är helt i extas, vilken oklanderlig toppenservice!

Nej, idag krävs det en hel del för att mitt (för en gångs skull) goda humör ska bli förstört
:)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ullrika

Tjohoo!! Jag sa ju det! Bästaste!

2012-11-19 @ 11:34:08
URL: http://ullrika.se
Postat av: Annika

Snygg häst :D

2012-12-06 @ 17:50:00
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Caroline

SV det finns i shopen nu:)

2012-12-07 @ 11:25:28
URL: http://internationalshowjumping.se
Postat av: Sara

sv: han kan ha både 10,5 och 11,5 men vi har ingen butik i stan som säljer sprengers bett.. Vill inte beställa så dyra bett när jag inte tror att det blir perfekt liksom :) Vill kunna testa först isåfall

2012-12-12 @ 14:09:43
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Celie

Fantastisk blogg, måste jag säga! Du har just fått en ny följare (det är okej att gråta av lycka).

2013-02-06 @ 16:50:45
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Celie

Insåg just att du inte skrivit något på flera månader. Uppmärksam.se HEHE

2013-02-06 @ 16:51:56
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Alida

Åh det där har hänt med mina Pikeur också, men de är typ 5år, tror inte jag får nya :(

2013-02-15 @ 11:13:59
URL: http://peplis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0