Högkvalitiv afterwork

Efter fem dagar av superb jobbprestation är tydligen även jag värd lite helg. Fast till skillnad från alla alkoholiserade tonåringar iklädda i plagg som mest troligt var för små redan vid inköpstillfället för 5 år sedan, så spenderade jag min fredag på hästryggen (i vanlig ordning) med mjölksyra i varenda lilla muskelfiber och Ingrid le grym tränare som roade sig åt min hemska brist på kondition.
Mon Amie skötte sig dock exemplariskt, trots att hon har vilat i omgångar och vi var tvungna att trängas i ridhuset med ca åtta andra ekipage där inte riktigt alla visste vad ridhusregler innebär.

finhästen efter träning :)


Idag har jag för ovanlighetens skull unnat mig lite sovmorgon. Minst sagt välbehövligt eftersom jag har sett ut som en uppkräkt bit avföring hela veckan och jag hade ca femtioelva timmar skönhetssömn att ta igen. Mon Amie slapp släpa runt på mig idag. Istället tryckte jag i henne ett kilo morötter, gnuggade skiten ur henne med massageborsten och la mina resterande krafter på att tvätta lite täcken/schabrak och gick helt bananas med grönsåpan.
Grönsåpa måste för övrigt vara den mest underskattade sörjan i Sveriges historia. Fungerar ju lika fint på skitäckliga ridskor som på skitäckliga benskydd och skitäckliga kusesvansar!

Finfint bildbevis på nygnuggade ridskor som innan såpaprocessen knappt såg ut att kunna räddas


Nu ska min inre hemmafru fiska upp tummen ur brunhålet och baka (What the fuck)! Mandel/honungskaka står på menyn, kan ju inte bli annat än fantastiskt när det är jag som kladdar ihop skiten.

 

 


Kommentarer
Postat av: Student och hungrig


Hej! Vi är två tjejer som nyss har startat en matblogg där vi lägger upp enkla (och budgetanpassade) recept. Vår målgrupp är studenter och de som ännu inte känner sig riktigt hemma i köket. Då detta är vårt projektarbete hoppas vi att ni vill kika in och förhoppningsvis bli inspirerade och lära er. Varje onsdag och lördag lägger vi upp nya recept. Vad vi önskar är att ni skulle vilja följa vår resa genom detta. Så ta gärna en titt in på www.studentochhungrig.blogg.se . Vi hade blivit så glada!

2012-11-12 @ 18:39:13
URL: http://studentochhungrig.blogg.se/
Postat av: sandra

Söt bild :)

2012-11-17 @ 16:51:55
URL: http://ms.weride.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0