det blir sällan som man tänkt sig

Hej jag heter Agata och jag är den mest informativa mästerbloggaren någonsin!
Förvånansvärt många undrar hur det har gått för oss, sen om dessa faktiskt bryr sig eller bara är ute efter att snoka, det vette fan.
Anywayz...
Jag skulle jättegärna vilja skriva att läderbettet var mitt livs bästa inköp, Mon Amie blev lyrisk som en P12 på en nudiststrand och nu ska vi för resten av hennes mirakulöst fullt friska liv vinna skiten ur tävlingar på Grand Prix-nivå.
Men så är inte fallet. Bettet var skräp. Så var det med dom välinvesterade 700 pengarna...
Så nu tar vi ett par steg tillbaka och provar något mer simpelt. En stigrem med tre lager tjockt ludd i nacken och så klart Mon Amies gamla bett, som hon för övrigt blev så lättad över att få tillbaka att hon somnade i stallgången med det i munnen.
 
Idolbild: finkuse med tokstort ludd i modifieringsstadie
 
Ridpremiären gick över förväntan och jag var som ett nyrikt barn på julafton när min stjärt placerades i den åh så bekväma Prestigen 163cm ovan mark.
Luddet fungerar säkert som en temporär lösning men symptomen är fortfarande väldigt tydliga.
Dom flesta jag har varit i kontakt med angående skadan förespråkar faktiskt "The difference" tränset och ja, dom har faktiskt väldigt rätt i det dom säger. Även om jag avskyr att snurra ihop munnen på Mon Amie med 10 remmar så är det ju trots allt nacken vi måste utgå ifrån. Kan dom 10 remmarna vara den bästa lösningen för vår del så ja, jag får väl helt enkelt snällt bita ihop och ge det en chans. Ska bara vinna på lotto eller gifta mig rikt först :))
 
tru dat
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Celie

Åh, hejar på er! Det finns faktiskt en hel del begagnade differenceträns på hästnet (var tvungen att leta lite åt dig såklart) som inte kostar bajsmycket, utan bara ganska bajsmycket. Dagens tips.

Svar: Tack tack tack!
Jo jag vet, har försökt hitta något fynd men andra handsvärdet är ju heltokigt på dessa träns...
Agata Johansson

2013-12-11 @ 21:47:27
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Jenny

Jag skulle kunna vara intresserad av att köpa ditt läderbett för att testa på min häst om du fortfarande har kvar det?
Har en headshaker som inte tål beröring i ansiktet och skulle kunna vara värt att prova även om jag känner mig skeptisk till om hon kommer gilla att man spänner fast något runt tungan....

Vet inte om min mail syns i kommentaren, men du når mig på [email protected] om du vill.

Svar: Bettet blev dessvärre sålt tidigare idag :/
Agata Johansson

2013-12-13 @ 22:46:23
Postat av: Camilla

Fasen va trist att det inte fungerade med läderbettet, får hålla tummarna för att du hittar ett differenceträns till hyfsat pris nu då :)
Lycka till! :)

Svar: Tack! :)
Agata Johansson

2013-12-15 @ 18:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0