Lite ljus i allt elände

Efter flera år av längtan och frenetiskt, drömmande bläddring bland annonser är det äntligen bestämt att jag (vi) blir kattägare den 1 Januari. Vilken härlig början på det nya året! 
Vårt nya tillskott är en fyra månader gammal Chinchilla Perser som vi har döpt till Siri :)


Det var med stor glädje som jag strosade runt bland kattgrejerna på Arken Zoo tidigare idag när jag fyllde på Bullens matförråd. 
Butikschefen på Arken Zoo i Varberg är så jäkla grym, serviceminded och bryr sig verkligen om att lära känna sina kunder. Idag var inget undantag och när jag bad om lite hjälp med att hitta bra kattsand sa han "Vi ska nog kunna hitta något ekologiskt till dig". Woo fucking hoo! Där snackar vi om att ha koll på vad ens kunder gillar! :)

Hem kom jag med detta...
Cats best ÖkoPlus är ett ekologiskt 100% biologiskt nedbrytbart kattströ gjort av träfiber. :)

Kattmaten å andra sidan har jag varit väldigt kluven över. Jag vill gärna fodra med färskfoder men det finns (så vitt jag vet) inget helfoder för katter. Vom og hundemat kan ges även till katter men behöver i så fall kompletteras med A-vitamin, hjärta och lever och jag känner inte att jag har tillräckligt mycket kunskap för att få ihop ett fulländat helfoder på egen hand.
Istället kommer Siri få mjukmat. Där är det däremot viktigt att kolla innehållsförteckningen så den inte innehåller spannmål, fisk, socker eller mjölk. Där är bl.a Bozitas ett bra val :)

Vom og hundemat



Kommentarer
Postat av: Celie

Typ det gulligaste jag någonsin sett (förutom min egen gulletofs såklart, eftersom jag inte är ett dugg partisk).

Svar: Jaa jag är kär! Alla borde ha en gulletofs, minst :))
Agata Johansson

2013-12-27 @ 23:03:36
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Jennifer K

*står med sin påse torrfoder a'la royal canin i handen*
...vadå, finns det massa att tänka på med kattmaten?

Svar: Va?! Hur vågar du?! :O
Nä skämt å sido, jag köpte också gladeligen torrfoder till min hund innan, tills jag insåg att färskfoder existerar och kan dessutom bota hans extrema problem med urinsten. Shame on me ;)
Agata Johansson

2013-12-28 @ 00:35:09
URL: http://jagkaninterida.se
Postat av: Jennifer K

Jag säger nog inget om det till min katt, det man inte vet mår man inte dåligt av. Jag har inte ens talat om för honom att det finns andra smaker, ujuj. Tur man har en naiv katt som tror att man vill hans bästa!

Grattis till tissetassen btw, sjukt söt!

Svar: Haha jaa alla sätt är bra utom dom dåliga ;)
Tack! Jag är alldeles lyrisk inför katthemkomsten! :))
Agata Johansson

2013-12-29 @ 22:36:55
URL: http://jagkaninterida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0