om fel val av julklapp

Det ligger i mina gener att ha kort stubin och jag föddes med en livshotande allergi mot idiotiska människor. Men något som får mig att koka lite extra av ilska så här i juletider är alla dessa stackars unghundar/valpar som annonseras ut som "den perfekta julklappen". Självklart är dessa annonser skrivna av inkompetenta slemrövar och i dom flesta fall skrivna i jag-form (t.ex. nu måste lilla jag flytta hemifrån blablabla)
Dom senaste praktexemplaren har varit 8v. blandrasvalpar Amstaff/Dalmantin och en 6 mån. Siberian Husky.
Ja för det köper man ju jättegärna till sin totalt icke hundintresserade 7-åring!
Det är samma visa varje år.
Snorungen får sin valp, vald efter föräldarnas plånbok inte efter lämpligast ras.
Valpen får all världens uppmärksamhet, det bjuds hem kompisar och barnen får glatt visa upp den bedårande julklappen som om det vore en raritet i en glasmonter.
Valpen växer, tänderna börjar klia, föräldrarna blir förbannade när laddaren till den senaste Macbooken blir söndertuggad och barnen blir allt mer rädda för dom små vassa tänderna.
Valpen växer, utvecklas ytterligare och kräver mer stimulans. Familjen tror fortfarande att det räcker att släppa ut hunden på gräsmattan i fem minuter tre gånger om dagen och blir allt mer förskräckta när den överenergiska hunden drar i koppel, fortsätter bita sönder grejer och börjar leka "tufft" med barnen.
En vecka senare slängs hundstackaren ut på annons som "problemhund".
 
 
Bullen som 2-åring. 
Min vän för livet som jag köpte för mina egna pengar som 13-åring. 8 år och en hel del gråa hår senare är han fortfarande samma fantastiska hund som den lilla 4-veckor gamla valpen som jag blev kär i första gången jag såg honom ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0