en förolämpning på sandlådenivå

 
Mon Amie har varit uppstallad i galtabäck i snart ett år och nu under sommarhalvåret älskar jag stället lite sådär extra mycket. Vi har supertrevliga grannar, fina ridvägar och alla campinggäster och stugägare hälsar glatt när man rider förbi. Att folk kör som idioter har blivit en vanesak.
Igår blev jag dock för första gången både chockad, upprörd och allt därimellan...
Vi skulle ner till havet och för att komma dit ska man rida på en lite större väg som går mellan några sommarhus. Mitt på vägen står en äldre man (50+) tillsammans med sin Asiatiska fru och tvättar bilen. När jag befinner mig ca 30 meter ifrån ropar han högt till mig "Kolla där kommer en hamburgare!" och jag konfronterar honom snabbt med att säga "Hamburgerskämtet är så gammalt att ingen har använt det sedan förra sekelskiftet. Är det inte lasangeskämt som gäller nu?". Han var nog knappast beredd på ett mothugg och blev genast sur varpå han började spotta och fräsa om att jag minsann inte får rida där!
Jag undrar bara, varför? Vad är det för ett jäkla miserabelt liv en människa har om denne tvunget måste ösa skit över en helt främmande person och dess livsstil?!
Jävlabajsanushormögelpiss.
 
Det gäller alla mina djur...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: emelie

haha bra mothuggg:)

2013-09-26 @ 15:02:50
URL: http://komkoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0