Debuternas (svettiga) dag

Japp! Hela min lediga dag har spenderats med att bocka av lite årliga debuter.
 
#1 Årets första...eller nej...mitt livs första "Tre Toppar"besök.
Jag borde nästan skämmas (men det gör jag så klart inte) över att ha varit Varbergsbo i närmare 3 år utan att någonsin invadera min redan "ickesåjävlabeach2013redo" mage med snusk och kolhydrater i form av tre kulor glass i ett gigantiskt rån på Tre toppar. Glassen avnjöts i sällskap av min andra hälft under tiden som vi beundrade gamlingar i baddräkt, fina båtar och fula båtar tills vi hade glass i hela nyllet och handsvetten var ett faktum.
 
#2 Årets första hagmockning.
En hästmänniskas tolkning av en medelsvenssons strandstek. Mycket hellre kavlar jag upp dom få plaggen jag har och gör lite nytta under tiden som moder natur ger mig en solkysst porrstjärnebränna än att ligga på stranden bland flexande P12'or, icke bikinivänliga hängtuttar och barnpenisar som fladdrar i vinden. Att man dessutom svettas bort cirkus fem kilo är en bonus.
 
#3 Årets första gräsliga linnebränna.
Enough said. Imorgon ska den bort.
 
#4 Årets första brännässelsveda.
Att försöka undvika en spindelinvation genom att springa off road mitt ute i ett hav av brännässlor iklädd i shorts, visade sig vara ett av mitt livs lite sämre beslut.
 
Och till sist...en helt random bild. Djupare än så blir det inte.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ullrika

Varbergare heter det darling! :)

Svar: Att jag själv inte ens kan det korrekta ordet är väl ett tydligt tecken på att jag uppenbarligen inte är en typisk Varbergare ;)
Agata Johansson

2013-05-22 @ 22:16:22
URL: http://ullrika.se
Postat av: Caroline

SV han är runt 170+, typ som Celeb:)

2013-05-29 @ 23:53:02
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0