finlördag

Mina lediga dagar är sällan speciellt lediga så istället för att spendera halva dagen med att sova skiten ur sängen så gick jag glatt upp vid 8 imorse för att tillsammans med en väldigt nyvaken Bubbas styra kosan mot Falkenberg där vi mötte upp Victoria och hennes ludna fyrbening. Tiden flög iväg och spenderades fint med en runda på stan, lite hunduppvising, skitsnack, glass i hela ansiktet, en runda längs ätran, lite mer skitsnack och slutligen en tripp till hundstranden!
Dvs om man ens kan kalla det för strand? En 50 meter lång(kort) sträcka där hundarna dessutom skulle vara kopplade. Nä, hundarna släpptes lösa på ett ögonblick och det var en väldigt lycklig Bubbas som fräste runt på en betydligt större yta än så! :)
Idag var jag en extremt superstolt matte till världsbästa Bullen som äntligen, efter åtta år, lyckades komma över sin vattenrädsla!
Efter en smått traumatisk upplevelse som valp då han ramlade ner i en iskall bäck mitt i kalla vintern, så har han knappt vågat doppa framtassarna i något större än en pöl. Men inte idag! Idag var det en modig liten hund som (med lite övertalning och stöd från sin supportertrio) plaskade ut i havet! 
 
 
En väldigt skeptisk Bubbas...
 
 
En jättejättejätteduktig Bubbas! (lägg gärna märke till den lilla röda pricken på ryggen. En nyckelpiga valde att åka snålskjuts)
 
Dagens fina sällskap!
'
 
Victorias fantastiskt superfina Holly! En vacker dag ska jag minsann ha en Leonberger jag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0