hurtbullar

Jag har pinsamt dålig koll på mitt eget liv och trots att jag senast igår kväll blev påmind om att rörmokarna skulle komma imorse så lyckades jag likt förbannat förtränga det under natten. Det i sin tur resulterade i att jag smått panikslagen snubblade ut från sängen när det knackade på dörren klockan 7 på morgonen. Givetvis var jag lika snabbt tillbaka i sängen för inte fan tänker jag gå upp så tidigt på min lediga dag. Hellre dör jag av någon asiatiskt monsterhemorrojd.
 
Tack vare min icke så pålitliga fysik fick jag tråkigt nog ställa in en planerad hundutflykt. 
Istället spenderades eftermiddagen med tårtbak hos min andra hälft! Eller jaa, den där manliga halvan skötte tårtbaket och jag var med som det bästaste tänkbara moraliska stödet (: 
En fight med äggen och några smått misslyckade tårtbottnar senare blev tårtresultatet något i stil med "Jaa, den ser utan tvekan hemmagjord ut"
 
Stilstudie i ultraspeedvispning! Eller kass Ifånkamera. Vi låter det vara en tolkningsfråga.
 
"Varför det är kvinnan som hör hemma i köket." Det bidde en donutbotten.
 
Hurtbulleaktiviteterna fortsatte därefter och mission knapptpossible tog fart! Adam fick nämligen den briljanta idén att försöka skrubba bort den döda insekstinvasionen och dess blod från min bilfront. Några omgångar med högtryckstvätten och en hel del frenetiskt svampskrubbande var det fortfarande en del envisa döingar som klamrade sig fast för glatta livet och jag vill nog inte ens veta vilka resultat som dök upp när Adam började googla "få bort blod från bil". Det slutade med en tripp till Mekonomen (min debut efter tre år som bilägare(!) för att inhandla ett "alldeles säkert icke så miljövänligt"alternativ. Två omgångar med Turtle Wax Insektsborttagning senare, var 99,5% av insektsinvasionen ett minne blott. Bra skit! 
 
Utrotning in making. Temat var uppenbarligen "gult" (med en touch av blodrött)
 
Jag var ganska så jäkla nöjd med att få glida i en ren plåtlåda till stallet. Var dock på tok för lat för att orka engagera mig i något sadlande så det blev långpromenad innan vi slutligen landade i gräset. Kusen med truten och jag med min stjärt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ehh

"jag med min FINA stjärt"* ska det ju vara:))

2013-05-31 @ 01:16:22
Postat av: Andreas Törnqvist

Min tröja vad fan. :(

Svar: Måste vara jobbigt att vara ägare till något massproducerat ;)
Agata Johansson

2013-05-31 @ 15:03:33
URL: http://www.icasupermarket.blogg.se
Postat av: Caroline

SV vet inte om jag redan svarat eller inte;) men tack:) han är ca 170.

2013-06-10 @ 23:23:06
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0