kaos

Denna dag har varit en sån där typisk "snälla låt mig dra täcket över huvudet och dö"dag, minst sagt.
Bland kunderna på jobbet pågick det uppenbarligen någon slags "douchebag of the year"tävling och efter den femtioelfte otrevliga gnällapan skrek jag inombords och längtade lite smått efter att få stämpla ut för att sedan köra raka vägen till stallet. Idag hade jag gett mig fan på att jag skulle rida ut! Oavsett väder (så jävla svenskt att klaga på vädret)!
Till min stora glädje var MonAmie på sitt allra bästaste hormonella "vill inte, kan inte, orkar inte"humör. Riktigt sådär asakul! Göra iordning inför ridpasset tog bara sisådär 45minuter och därimellan hann jag få både en hov och en skåpsdörr i huvudet. En speedad svala hade också siktat in sig på min skalle men lyckades missa den med ett par millimeter.
Sen hann vi komma så långt som ca 1km då M bestämde sig för att tvärnita på vägen och totalvägra att gå en enda meter till. Tack och lov är hon så samarbetsvillig att det bara tog ca 20 minuter av kosparkar, hoppande på stället och ultraspeedbackande innan hon snällt fortsatte framåt för att sedan takta, bocka på stället och ruska på huvudet resten av vägen. Tilläggas kan att det blåste storm och ösregnade, facking fabulous!
Nu ska jag vika tvätt och dricka te tills jag spyr.
 
 
Hon är ju åtminstone fin <3
 

Kommentarer
Postat av: Celie

Omg vad jag känner igen det där beteendet. Wonderful. Just i de stunderna älskar man sin heest lite extra mkt.

2013-05-22 @ 21:55:39
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Evelinn Bladström

Vill du bli Månadens hästblogg och nå ut till ännu flera hästintresserade ungdommar genom DIN blogg?

Var med och tävla om att bli månadens hästblogg hos http://www.evelinnbladstrom.blogg.se

Du har chans att vinna en beskrivning om din blogg samt så får din blogg ännu flera läsare!

För att delta så kommentera detta inlägg:
http://evelinnbladstrom.blogg.se/2013/june/manadens-hastblogg.html#comment

Förlåt om du inte vill ha såna här kommentarer, men jag såg ingenstans att du inte ville ha det i din blogg.

Ha en fortsatt grym dag och rid väl! :D

M.v.h. Evelinn Bladström

2013-06-08 @ 17:39:30
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0