ekonom 1.0

Den som säger att alla hästägare har obegränsat med pengar har uppenbarligen aldrig varit hästägare själv.
 
Efter en separation, två flyttar, två kostsamma bilaffärer, en växande unghäst och hutlöst många läkar/sjukgymnastbesök (tack och lov för frikort, finally!) kan jag knappast påstå att 2013 har varit mitt allra bästaste ekonomiska år.
Nej jag är inget "lyxfällan"fall, nej mina djur svälter inte och nej jag hatar inte mitt liv. Det är faktiskt förjävla fint, tackar som frågar!
Jag har helt enkelt, till skillnad från typ majoriteten av hästbloggare, prioriterat bort allt vad onödig shopping heter och jag kommer härmed brinna i helvetet för att jag inte har det senaste Dyontränset eller Anna Scarpati schabraket med 9 Swarovskipasspoaler. Shame on me! Eller?
 
Istället har jag prioritetat mina hårt intjänade slantar på att ge Mon Amie dom bästa möjliga förutsättningar för att hon ska kunna utvecklas som den fantastiska individ hon är. Med fin stallplats med lika fin hästhållning, en välutbildad duktig hovslagare (som kostar därefter), sadelprovning med allt vad det innebär och såklart foder. En jävla massa svindyrt foder, för inget annat duger, såklart. 
 
Tack och lov att åtminstone våra fabulösa ridvägar är gratis. 
 
Nej, jag tänker inte gå runt och låtsas som att jag glider på en räkmacka och ser på livet ur en miljonärs synvinkel. Det är så jävla många andra som gör det redan. Jag är en medelsvensson med en medelsvenssonlön och en inte så medelsvenssonshobby. Ingen borde tro något annat. 
 
Hoppas från djupet av mitt äckligaste organ på en snäll tomte i år.
 
Påtal om materiella ting så får Pikeur (och Horse Farm) ännu en gång en gigantiskt eloge för sin service! 
Efter ett halvår på villovägar (reklamerad i mars) i diverse länder har min älskade tröja äntligen hittat hem igen ♥ 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Celie

Uppfriskande att någon (finally) "vågar" säga så! Tydligen är alla andra hästbloggare miljardärer som absolut inte kan strutta runt på sina pållar om inte alla de senaste trenderna är inhandlade. Helst ska allt matcha också, allmänt känt att man rider sämre annars.

Svar: Jaa men seriously, HUR har man råd att ha 7 olika 10tusenkronors outfits?! Själv shoppar jag det mesta på rea...eller ebay.
Agata Johansson

2013-10-18 @ 22:06:04
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Jennifer K

Det roliga är ju att alla egentligen är panka och lever på ett paket nudlar om dagen som dom fördelar jämnt på 3 tillfällen. "yay, nu får jag ta den andra tredjedelen av paketet, omnom"

Hästsport = svindyrt.
Dom flesta som pysslar med hästsport = panka.

Själv nallar jag glatt från mitt stackars sparkonto för att inhandla saker och ting. Hade absolut inte haft råd om jag inte sparat innan jag skaffade hästskrället.

2013-10-20 @ 20:36:59
URL: http://jagkaninterida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0