man har fått magsår för mindre

Min förmåga att formulera mig som en icke dyslektiker verkar ha försvunnit samtidigt som mitt hopp om att livet någon gång komer sluta sparka på dom som redan ligger ner.
Idag, denna äckliga Måndagsmorgon har jag ringt ett par magsårframkallande samtal.
 
Det första samtalet resulterade i att jag och Mon Amie kommer spendera den kommande torsdagen på Ale Djurklinik. Tanken var från början att vi skulle till Särö men Ale har den röntgenutrustningen vi behöver så jag möter upp min veterinär där istället. Jag tänker inte gå in på mer detaljer än så, inte förrän jag själv har mer koll på läget. Just nu är jag bara helt tom.
♥                                                                                            ♥
♥                                                                                           ♥
 
Det andra samtalet har jag fasat länge inför och det knyter sig magen bara av att skriva detta. Jag har bokat ännu ett läkarbesök, men inte vilket läkarbesök som helst, utan ett där vi ska ta reda på om jag ligger i riskzonen för cancer. Med tanke på cancerhistoriken i familjen så känns det ärligt talat inte allt för lovande.
  • Morfar - Dog av cancer i 40-50 årsåldern.
  • Morbror - Drabbades i 35-40 årsåldern. Har genomgått flera operationer och lever med Stomi. Dessvärre har det uppstått komplikationer och läget är väldigt kritiskt.
  • Pappa - Dog av cancer i 30 årsåldern.
  • Mamma - Drabbades i 30 årsåldern, överlevde trots flera operationer (tack och lov ♥) men lever nu med Stomi.

Fick även veta igår att min 19-åriga kusin (son till min morbror) har varit och kollat upp sig. Läkarna hittade cystor på tjocktarmen men tack vare att det upptäcktes så tidigt så är läget stabilt så länge han går på regelbundna läkarbesök och bränner/lasrar bort dessa.

Min undersökning drar igång om exakt en vecka. Jag är fullkomligt livrädd.

 

Kommentarer
Postat av: Celie

Plötsligt känns alla mina problem så små och futtiga. Vet inte vad jag ska skriva mer än lycka till och jag håller alla tummar jag har tillgång till!

Svar: Gulle du! Tack!
Agata Johansson

2013-10-21 @ 12:56:28
URL: http://celiegunnarsson.wordpress.com
Postat av: Jennifer K

Uhhh.. Ska sluta gnälla på att jag måste jobba över hela tiden!
..eller i alla fall gnälla mindre haha.

Stort lycka till!! <3

2013-10-23 @ 21:43:51
URL: http://jagkaninterida.blogg.se
Postat av: Ullrika

Du är klok och modig som går till läkaren! Vet inte vd jag ska skriva... "Lycka till" känns ju lite fånigt... men, lycka till ❤️

2013-10-25 @ 08:35:55
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0