beslutsångest de luxe

Jag är inne på dag 3 som halvt hästlös och ridabstinensen är så olidlig att jag i princip har desinficerat stallet med sopborsten, stirrat på min finkuse i hagen i en timme och varit pissförbannad på min stackars pojkvän hela dagen. Stackarn måste väl tro att jag har tagit en paus från kokain snarare än ridning...
 
Redan när Piraats skadejournaler började samlas på hög lovade jag mig själv att han skulle bli min sista häst. Det sket sig rätt stort och helt plötsligt stod även Mon Amie i stallet. Efter henne skulle det däremot inte bli några fler hästar, speciellt inte efter skadereprisen á la Piraat. 
Men! Nu har det börjat suga en hel del i hästägartarmen. Jag kommer på mig själv med att bläddra bland annonser på daglig basis, vänder på slantarna i min ekande ekonomi, diskuterar med sambon och bollar idéer med mig själv. Inte blir det lättare av att alla runtomkring är så härligt peppande och tycker att det är en självklarhet att jag ska ha en häst till. Well hello I-landsproblem!
 
Därför har jag beslutat att planen ser ut som följande...
1. Skaffa foderhäst i minst ett år för att känna efter om jag verkligen vill fortsätta med hästeriet.
2. Lämna tillbaka kusen när kontraktet löper ut.
3a. Om hästintresset kvarstår och fortfarande känns kul så kommer Mon Amie betäckas med en så gott som redan utvald läckerbit.
3b. Om hästintresset fortfarande är på vift så får Mon Amie helt enkelt fortsätta sitt slappa pensionärsliv som vanligt.
(med risk för att jag hinner ändra mig ungefär femtioelvatusen gånger)
 
♥♥♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna

Känner igen mig i det där! Ridabstinensen är HÖG. Speciellt nu när det varit så fantastiskt fint väder. Nu i helgen däremot, not so much :-D

Svar: Hur mysigt det än må vara att pyssla i stallet och trycka i hästen oändligt med godis så kan jag inte låta bli att titta drömmandes på den där leriga ryggen och tänka, DÄR vill jag sitta just nu. Men ja, just i detta slaskiga blasket klarar jag mig ändå rätt fint ;)
Agata Johansson

2014-04-06 @ 22:36:11
URL: http://susannalundgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0