Efterlängtat tillskott i läderfamiljen

Jag har svårt att slita mig från bloggen trots allt... Say what?!
Efter att ha svurit, gråtit, svurit lite till och grävt ner mig i ett par dagar börjar humöret äntligen vandra lite smått uppåt efter en jäklans massa pepp och hjälp från finfina människor. 
Dessutom landade mitt efterlängtade Dyonträns i brevlådan idag!
Jag fick mig en nostalgisk tripp down memory lane tillbaka till ridskoletiden när det tog inte mindre än tre försök att klä på Mon Amie tränset. I mitt tycke är det på tok för många remmar på helt fel ställen och efter cirkus 20 minuter brainstormande och inpassning kunde jag klappa mig själv på huvudet och känna mig löjligt nöjd. Testpilota får vi göra imorgon! 

Hittills är jag supernöjd. Läderkvalitén är el fantastico, speciellt efter att jag gick bananas med läderfettet. Att remmarna måste spännas lite onödigt hårt kan jag väl lära mig att leva med om det kan hjälpa min älskade finkuse att slippa ha en massa ont. Måste bara komma på något sätt att pimpa pannbandet, pannbandet på en häst är ju trots allt som fälgarna på en bil. Fint ska det va!

 








Kommentarer
Postat av: Jenny

Inte bara super kvalité på sakerna och passform, de har så bra lösningar med! Älskar hur man kan byta nosgrimman enkelt på tränsen (dock fungerar ju i stort bara dyons egna..) och hur dyons nosgrimmor med vanlig "knäppning" har ett litet skydd emot hästen.

2014-02-26 @ 21:44:23
Postat av: Celie

Awesome! Har du märkt någon skillnad än? :):):)

Svar: Ja verkligen! Det tog några ridpass inna hon vande sig vid att det klämde åt på "fel" ställen men nu funkar det alldeles finfint! :))
Agata Johansson

2014-03-15 @ 15:22:20
URL: http://studentVM2014.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0