tillbaka på botten

Jag har tvingats ta det hjärtskärande beslutet att låta Mon Amie bli en promenadhäst för resten av livet.
Efter att ha kämpat sen i somras så finns det inget mer vi kan göra. Imorgon ska jag ringa kliniken och boka en tid för att ta nya röntgenbilder på nacken. Har vi tur så är skadan åtminstone oförändrad, har den förvärrats så vill jag inte ens spekulera i vad som kommer hända härnäst.
 
Hope when you take that jump,

You don't feel the fall.
Hope when the water rises,
You built a wall.

Hope when the crowd screams out
It's screaming your name
Hope if everybody runs
You choose to stay ♥

 
 
 
 
 

 

 


 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Vackra bilder på dig och hästen :)
Håller tummen väldigt hårt för att det ska sluta så bra det bara går!
Styrkekramar

Svar: Tack snälla!
Agata Johansson

2014-03-25 @ 22:11:52
Postat av: Jennifer K

Åh nej! Hoppas på ett mirakel!! Jag som trodde att det hade löst sig :(

PS. Superfina bilder <3

Svar: Tack! <3 vi har gjort framsteg till den grad att vi åtminstone kan rida ut utan några större problem men på böjt spår fungerar det inte alls, då har hon på tok för ont :(
Agata Johansson

2014-03-26 @ 16:00:48
URL: http://jagkaninterida.se
Postat av: Susanna

Men nej, vad tråkigt!! Jag håller alla tummar.

Svar: Tack!
Agata Johansson

2014-03-26 @ 22:02:12
URL: http://susannalundgren.blogg.se
Postat av: Celie

Instämmer med övriga! Hoppas, hoppas, hoppas!

Svar: Tack! Vi behöver all tur vi kan få just nu
Agata Johansson

2014-03-26 @ 23:05:29
URL: http://studentVM2014.com
Postat av: Alida

Jaa hoppas verkligen på det bästa! Kommer inte ihåg, du har säkert skrivit det innan, men är det ngt ärftligt kan hon bli mamma ist? :)

Svar: Hon har en kronisk nackskada pga en olycka (har mest troligt gått omkull i hagen). Har tidigare haft starka funderingar på att betäcka henne och nu när skadan har satt stopp för hennes träning/tävlingskarriär så är det faktiskt inte helt omöjligt att jag kanske låter henne bli mamma :)
Agata Johansson

2014-03-27 @ 00:59:41
URL: http://peplis.blogg.se
Postat av: silverbjälke

Fan va trist :( ....... men men, va ska man göra?! Ta ett föl på henne och ge henne ett bra liv. Vad mer kan man göra.

finns det inget någon kiropraktor eller så kan göra? tja, antar veterinären sagt det då. Ingen ide att låta en annan titta och röntga me för att få två oberoende utlåtanden?

Svar: Jag antar att du inte har läst tidigare inlägg. Min häst har en kronisk skada, hela nacken är förkalkad. Vi samarbetar redan nu med flera otroligt duktiga veterinärer så några fler utlåtanden lär knappast behövas. Allt är svart på vitt och någon annan bedömning än den vi redan har fått, kan vi inte få hos någon annan veterinär.
Agata Johansson

2014-03-28 @ 17:49:58
URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke
Postat av: silverbjälke

Ok, Jag hade missat det. Är väldigt ny som läsare här. scrollar tillbaka lite varje gång jag kikar in men har inte läst allt :(

Då får vi hålla tummarna att hon kan få ett bra liv utan smärta och att du kan ta ett föl på henne, dels för att föra hennes person vidare och dels för att ge dig en egen bäbis helt från noll för din hästframtid.

Jag är skitblödig med djuren och fäster mig enormt, tycker det är skitjobbigt när det händer någon av dem något och är där och daltar hela tiden :)

Mitt första föl var en skitskum känsla och jätteroligt med tiden. man skapar ju ett grymt band och relation. Det är en upplevelse som du borde unna dig om du har tid, utrymme, tålamod och råd.

Lycka till.

2014-03-29 @ 07:39:20
URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke
Postat av: Kajsa

Åh vad tråkigt, håller tummarna :(

Svar: Tack!
Agata Johansson

2014-03-30 @ 19:47:47
URL: http://elite.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0